Prvýkrát auto s filtrom pevných častíc? Ako sa oň starať?

0 6

DPF, čiže filter pevných častíc, je neoddeliteľnou súčasťou modernejších áut s dieselovými motormi. Ak ste sa „v praxi“ s týmto filtrom ešte nestretli, je pred zaobstaraním si auta, ktorého je súčasťou, dobré vedieť, ako sa oň starať.

Regenerácia DPF

Nebojte sa, nejde o nič zložité. Autá vybavené filtrom pevných častíc majú funkciu jeho regenerácie. Ide o akési čistenie DPF výfukovými plynmi. Ale poporiadku: keď riadiaca jednotka vyhodnotí, že je potrebná regenerácia filtra pevných častíc, bude vás o tom informovať.

Od vás ako vodiča bude vtedy potrebná cca 15-minútová plynulá jazda v stredných otáčkach so zaradeným vyšším prevodovým stupňom. Počas takejto jazdy riadiaca jednotka upraví chod motora tak, aby sa teplota výfukových plynov zvýšila na približne 600 °C. A ako sme už spomenuli, výfukové plyny následne DPF vyčistia vypálením v ňom zachytených častíc.

Čistenie DPF

Ak regenerácia DPF opakovane neprebehne vo svojej úplnosti (či už kvôli tomu, že to neumožní situácia v premávke, alebo jednoduchým ignorovaním tejto potreby), môže sa DPF zaniesť do takej miery, že už ani kompletná regenerácia nebude účinná. Takto zanesený DPF sa môže počas jazdy prejavovať zníženou výkonnosťou auta a skončiť môže až poškodením motora.

Preto v prípade, že je DPF zanesený tak, že je jeho regeneráciu už neúčinná, je potrebné ho vymeniť alebo vyčistiť. Ak zoberieme do úvahy všetky faktory, lepšou voľbou je čistenie. Aj profesionálneho čistenia DPF cena je totiž len zlomkom ceny nového filtra. A ak si necháte DPF vyčistiť strojovo certifikovaným prístrojom na báze patentovaného roztoku, bude po čistení váš filter pevných častíc na 98 % pôvodného stavu. Takže bude takmer ako nový.

Zdroj obrázka:

Autor: andrewminsk123 / freepik.com

Zanechajte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.