Tipy, ako si zariadiť domácu kanceláriu
Počas pandémie koronavírusu tí, čo mohli, pracovali z domu. Aj keď sa situácia výrazne zlepšila a väčšina z nich sa vrátila do kancelárie, sú aj takí, ktorí chcú byť pripravení na prípadné zmeny a chcú mať doma plnohodnotnú kanceláriu.
Ak si plánujete zariadiť domácu kanceláriu aj vy, pomôžeme vám s tým.
Výškovo nastaviteľný stôl a ergonomická kancelárska stolička
Dlhé sedenie v kancelárskej stoličke je veľká záťaž pre chrbticu. Navyše ak máte nekvalitnú stoličku, bolesť chrbtice prichádza po veľmi krátkom čase.
Pri zariaďovaní domácej kancelárie by sa okrem výberu kvalitného počítača/ notebooku, tlačiarne a samozrejme aj nového toneru nemalo šetriť na kancelárskom stole a kancelárskej stoličke.
Odporúča sa výškovo nastaviteľný stôl, ktorý vám umožní prispôsobiť si výšku pracovnej plochy podľa svojej výšky, resp. podľa potreby, ak chcete meniť polohy pri práci za PC.
Čo sa týka kancelárskej stoličky, mala by byť ergonomická, ktorá podporuje zdravé sedenie. Má mať kvalitnú opierku hlavy, rúk a tvarovanú sedaciu časť.
Organizér na kancelársky stôl
Na kancelárskom stole odporúčame mať organizér na písacie potreby, ale aj na iné kancelárske pomôcky. Nové balenie tonerov odporúčame umiestniť do blízkosti tlačiarne. Dávajte pozor ale na výber tonerov. Ak máte tlačiareň HP, kupujte kvalitné tonery HP, a to v závislosti od tlačiarne (laserová, atramentová).
Nástenka
Okrem organizéra si môžete umiestniť nad kancelársky stôl aj nástenku. Nebojte sa na túto nástenku si dávať aj motivačné citáty, obrázky, čokoľvek, čo vás pri práci dostatočne motivuje. Nástenka zároveň poslúži aj na pripínanie dôležitých úloh, na ktoré nesmiete zabudnúť.
Aby vás ale v domácej kancelárii nič nerušilo, je potrebné ju oddeliť od obytnej časti. Ak nemáte zvlášť miestnosť na kanceláriu, použite praktické paravány. Pracovňu si môžete oddeliť aj praktickou knižnicou.
Zdroj obrázku: Evgeny Atamanenko / Shutterstock.com